New headset - Bigscreen Beyond 2 - Deze vorm factor wil je je headset hebben

Een nieuwe high-resolution headset met een kleine vorm factor. Erg gaaf voor consumers, voor Edu/Research misschien wat minder interessant

Beyond 2 redefines immersion with next-gen optics delivering stunning edge-to-edge clarity and a wide 116° diagonal field of view. It’s packed with micro-OLED displays and new capabilities like adjustable IPD for ease of sharing, and eyetracking. Now even lighter at just 107 grams. Customize your Beyond with new colors. Choose a Custom-fit Cushion made for the shape of your face or a Universal-fit Lightseal with the Halo Mount.

Eerste reviews:

Store page:

Ik ben erg benieuwd naar de Universal Fit seal met de Halo Mount.

Het hele idee achter de custom fit cushion is maximum performance en view, vraag me af hoe veel de universal mount de ervaring veranderd

Hebben jullie deze wel eens op gehad? De fixed ipd van de eerste versie maakte het wat lastig voor ons om 'm te gaan gebruiken, maar nu wordt het wel weer interessanter. Kunnen gebruiken zonder base stations zou helemaal gaaf zijn, misschien ooit in zo’n kleine form factor.

Ik zie op veel plekken “with eye-tracking” genoemd worden, maar die is optioneel (E180,-) zo te zien.

Ben even benieuwd waar je precies de beperkingen voor edu/research ziet, met name dat het een wired headset is?

Ik kan me voorstellen dat deze wat prijzig is voor edu omgevingen, maar afhankelijk van de use-case zou ik hem juist voor research als grote plus zien.

We gebruiken voor high-fidelity VR research op dit moment een Varjo Aero, maar het gewicht en de (daardoor benodigde) headstrap maken hem onhandig met EEG (hersenactiviteit) studies. Een kleine headset met lichtere strap zou vele malen beter werken met deze apparatuur.

En ookal is het wat prijzig, is het enige goede alternatief varjo op dit moment. Die ook niet goedkoop is, en nu ook meet een subscriptie komt voor bepaalde features(eye-tracking blijft wel gratis).

En inderdaad! voor EEG of andere attributen op het hoofd gaat het wel makkelijker worden met deze headset.

Nog niet een beperking, maar wat vooral nog moet blijken is de software achter de eye-tracking betrouwbaar en toegangkelijk. Als dit goed is en ook een hele preciese eye-tracker module, dan wordt het wel interessant. in de originele zin had misschien “nog” niet interessant moeten staan totdat we echt kunnen testen.

Weten jullie al of er groepen zijn die hem willen gaan aanschaffen?