CloudXR - Unity Plugin - Development bug

Hi allen!

Momenteel ben ik aan het experimenten met CloudXR 4.0 en probeer deze werkend te krijgen tussen mijn laptop en de Quest 3. (Voor wie CloudXR niet kent, het is een tool die XR streaming mogelijk maakt)

CloudXR 4 biedt een plugin voor Unity aan, waarmee een client applicatie gemaakt kan worden. Voor zover ik kan zien worden er voor deze versie ook kant en klare apk’s geboden, maar is wel een referentie Android project voor aanwezig.

Nu lukt het mij niet om een verbinding op te zetten. Ik zie in de logs het volgende:

  • De server log geeft aan dat het gestart is en wacht op een inkomende connectie
  • De server pc heeft de firewall uitgeschakeld
  • Die client geeft meerdere malen per seconde de volgende log: Log : 15-49-09 : CXRU Info: Input device changed configChanged: Head Tracking - OpenXR
  • In de XR omgeving werkt de device tracking wel, ik kan rondlopen in de lokale scene.
  • De connectie wordt nooit gemaakt.

Wat achtergrond informatie: De server gebruikt de server sdk met steamVR support. De unity versie die gebruikt is, is dezelfde als die in de documentatie (2022.2.12). Firewalls zijn op de server uitgezet. De client applicatie is getest binnen Unity (met de quest 3 verbonden) en als standalone applicatie.

Is het bij anderen wel gelukt om CloudXR 4.0 werkend te krijgen? Hebben jullie hiervoor de Unity plugin gebruikt of ontwikkeld buiten Unity?

1 like

@Hizirwan is het nog gelukt dit aan de praat te krijgen?

@paulmelis , Helaas heb ik de Unity plugin niet werkend gekregen. Ik ben er wel achter het volgende gekomen:

  • Het ging inderdaad fout bij de client applicatie. Op github heb ik een client applicatie gekopieerd en deze werkte direct met de server die ik hiervoor had opgezegt. Zie github project: https://github.com/BattleAxeVR/OK_Cloud_Streamer

  • De unity versie gebruikt in de documentatie van CloudXR werkt niet met de nieuwste Meta libraries. In diverse fora heb ik gelezen dat CloudXR ook zou moeten werken met nieuwere Unity versies.

Ik hoop deze week uit te kunnen vogelen waar het mis gaat met de unity plugin en deze werkend te krijgen op een nieuwere Unity versie. Als ik het werkend heb gekregen, zal ik hier een linkje naar mijn repo sturen.

1 like

Helaas heb ik vooralsnog de applicatie nog niet werkend gekregen via de Unity plugin. Ik heb contact opgenomen met Nvidia hierover, maar zal voor nu verder gaan met de OK_Cloud_Streamer van hierboven.

Hi, we hear you and continue to listen. In the short month since the Beta has been available, the plugin has become the desired method to build CloudXR clients. The result has actually done the opposite; its elevated the Plugin plans as we go into 2024. That said, beta isn’t perfect, and we continue to work on it.