Apple Vision Pro gespot!

De eerste ervaringen met de Apple Vision Pro in het onderwijs is een feit. Sinds afgelopen woensdag heb ik beschikking over deze bril. En vandaag deze bril voor het eerst mee naar mijn school. Op de gang zei een 1e klassen tegen mij: “Hey, is dat niet de Apple Vision Pro?”

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het apparaat GEWELDIG! Maar misschien niet zo baanbrekend als ik had gehoopt. Ik vind de volgende punten het minst:

  • Rondlopen in passthrough-modus levert nogal wat motion blur op die ik niet had verwacht. Dit zou ook niet hoeven volgens mij.
  • Je merkt echt dat de hand-tracking simpelweg niet goed is. De versie van Quest 3 is veruit superieur. Het handgebaar om te klikken is wel erg goed. Ik verwacht dat er simpelweg niet voldoende data was om de hand tracking goed te trainen. Dit zal de komende weken snel moeten verbeteren denk ik.
  • Merk dat ik het apparaat echt te zwaar vind. Of in ieder geval is het gewicht niet goed in balans. De extra strap op je hoofd lost dit wel grotendeels op maar in dat geval snap ik niet dat dat er niet gewoon op zit.
  • Bij het op en afzetten gaat de cover super snel los wat ervoor kan zorgen dat je het apparaat laat vallen. Niet echt handig als je het mij vraagt met al dat glas. Dit had wel wat meer solid mogen zijn.